Berlingske Business

Mols-Linien opjusterer endnu en gang

mols-linien
Foto:

Flere biler på færgerne får rederiet Mols-Linien til at opjustere de finansielle forventninger til årets resultat for anden gang på bare to måneder.

Mols-Linien regner nu med et nettoresultat på 50-60 mio. kr. i 2015, hvilket er et stykke højere end den tidligere prognose, der lød på et resultat på 35-45 mio. kr., skriver rederiet i en meddelelse til fondsbørsen.

Mols-Linien oplyser, at selskabets tre katamaranfærger har fragtet omkring 11 pct. flere personbiler i årets første fem måneder end i samme periode året før.

- Der er en god vækst i antallet af erhvervsrejsende på hverdage, blandt andet som følge af det forbedrede trafikprogram med timedrift fra både Jylland og Sjælland i de travleste perioder, skriver Mols-Linien.

Rederiet skriver, at det har været i stand til at holde gennemsnitsindtægten per bil i den voksende trafik, hvilket har medført en fremgang i omsætningen.

Selskabet kommer med regnskab for andet kvartal 2015 den 20. august.

mols

molslinien

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen