Berlingske Business

Mols-Linien opjusterer efter stærk start på året

mols
Molslinien. Foto:

Rederiet Mols-Linien har haft en god start på 2015, og det fører nu til, at rederiet hæver forventningerne til årets resultat.

Mols-Linien venter nu et overskud efter skat på 35-45 mio. kr. for hele 2015, fremgår det af regnskabet for de tre første måneder af 2015. Før regnskabet ventede rederiet et overskud i størrelsesordenen 25-35 mio. kr.

I første kvartal overførte Mols-Liniens tre katamaranfærger 182.021 personbiler, hvilket var en vækst på 8,9 pct. i forhold til første kvartal af 2014. Antallet af passagerer på Mols-Liniens færger steg med 7,7 pct. i samme periode. En stor rejseaktivitet i påsken er med til at trække passagervæksten op.

- Vi har arbejdet hårdt på at tilpasse os kundernes rejsemønster med timedrift i de travle morgen- og eftermiddagstimer og skræddersyede koncepter til vores målgrupper, og det kvitterer både forretningsrejsende og privatrejsende for ved i højere grad at sejle mellem landsdelene, siger Mols-Liniens bestyrelsesformand, Frantz Palludan, i en kommentar til regnskabet.

I forbindelse med regnskabet oplyser Mols-Linien, at det har sikret sig fastpriskontrakter for olieprisen for hele året.

Mols-Linien-aktien stiger onsdag eftermiddag 5,9 pct. til 32,50 kr. oven på regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen