Berlingske Business

Mols-Linien opjusterer efter stærk start på året

mols
Molslinien. Foto:

Rederiet Mols-Linien har haft en god start på 2015, og det fører nu til, at rederiet hæver forventningerne til årets resultat.

Mols-Linien venter nu et overskud efter skat på 35-45 mio. kr. for hele 2015, fremgår det af regnskabet for de tre første måneder af 2015. Før regnskabet ventede rederiet et overskud i størrelsesordenen 25-35 mio. kr.

I første kvartal overførte Mols-Liniens tre katamaranfærger 182.021 personbiler, hvilket var en vækst på 8,9 pct. i forhold til første kvartal af 2014. Antallet af passagerer på Mols-Liniens færger steg med 7,7 pct. i samme periode. En stor rejseaktivitet i påsken er med til at trække passagervæksten op.

- Vi har arbejdet hårdt på at tilpasse os kundernes rejsemønster med timedrift i de travle morgen- og eftermiddagstimer og skræddersyede koncepter til vores målgrupper, og det kvitterer både forretningsrejsende og privatrejsende for ved i højere grad at sejle mellem landsdelene, siger Mols-Liniens bestyrelsesformand, Frantz Palludan, i en kommentar til regnskabet.

I forbindelse med regnskabet oplyser Mols-Linien, at det har sikret sig fastpriskontrakter for olieprisen for hele året.

Mols-Linien-aktien stiger onsdag eftermiddag 5,9 pct. til 32,50 kr. oven på regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen