Berlingske Business

Mols-Linien indgår forlig i gamle fartsager

Tvangsindløsning af Mols-Linien rykker nærmere Mols-Linien
ARKIVFOTO Foto:

Rederiet Mols-Linien har løst en stribe gamle sager mod Søfartsstyrelsen og anklageren ved Østjyllands Politi uden for retslokalerne.

Sagerne stammer tilbage fra 2014, hvor Mols-Linien har været tiltalt for at sejle for hurtigt i flere tilfælde, men nu er der altså indgået forlig, og sagerne kan arkiveres.

06BUSMols-linien-faer-18304.jpg

»Med forliget trækker vi en streg i sandet. Overtrædelserne er sket tilbage i 2014, og vi har justeret vores procedurer siden. Men det ændrer selvfølgelig ikke ved, at vi har overtrådt fartgrænserne, og det beklager vi. Vi har haft en god dialog med Søfartsstyrelsen, og vi har gennemgået og optimeret en række interne arbejdsgange minutiøst, så vi undgår, at det sker igen,« siger Carsten Jensen, der er administrerende direktør hos Mols-Linien.

Mols Linien i Aarhus Havn - 20

Rederiet oplyser ikke, hvad de økonomiske vilkår i forliget er.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen