Berlingske Business

Mols-Linien har et år til at undgå konkurs

pix - molslinien - biz
Foto:

Pengene fosser ud af Mols-Linien og truer selskabet på livet, hvis ikke, der snart kommer styr på drift og kapitalstruktur.


Hvis ikke der sker noget meget snart, sejler Mols-Linien sejler på lånt tid. Så skarp er meldingen fra flere analytikere, efter at Mols-Linien for en uge siden offentliggjorde et nyt underskud i sit regnskab og en egenkapital på bare 45 millioner kroner.

Det skriver Børsen.

»Kommer der ikke en likviditetsmæssig positiv pengestrøm inden for et år, kan selskabet ikke overleve med den nuværende drift og kapitalstruktur,« siger Peter Jeppesen, medstifter af analysehuset aktie-og-investering.dk.

Ifølge flere analytikere, som Børsen har talt med skal det kriseramte rederi enten for alvor have styr på driften. Ellers er det eneste alternativ at tilføre frisk kapital.

Mols-Linien har siden har været i turnaround siden 2011, og bestyrelsesformand Frantz Paludan mener, at selskabet kan klare skærene også uden en kapitaltilførsel.

»Vi satser på driften, og vi vurderer, at den kan tilføre selskabet den fornødne kapital i fremtiden. Vi er i gang med en turn araound, og jeg er sikker på, at den nye linje, vi har lagt, kan sikre driften i fremtiden,« siger Frantz Paludan.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen