Berlingske Business

Mols-Linien fastholder forventninger midt i budkamp

ML
Mols-Linien sejler et godt resultat i land og fastholder sine allerede opjusterde forventninger. Foto:

Det ombejlede rederi Mols-Linien har offentliggjort sit halvårsregnskab, der beviser selskabets imponerende turn around, men samtidigt ligger helt i tråd med udmeldingerne.

Her går det godt. Og her går det, som vi havde regnet med. Det må være de to sætninger, der kan tages med fra halvårsregnskabet fra rederiet Mols-Linien.

Selskabet har været igennem en imponerende turn around de senere år, og det nyligt offentligtgjorde regnskab er endnu et bevis på, at det går ganske udmærket i selskabet.

20BUSMols-Linien.jpg

Ved offentliggørrelsen af regnskabet for første kvartal opjusterede Mols-Linien sine forventninger til årets resultat til 35-45 millioner kroner efter skat. Den forventninger holder selskabet fast i, efter at man har tjent 14,6 mio. kroner i årets første seks måneder. Det skal holdes op med et underskud på 9,9 mio. kroner i samme periode sidste år.

Generelt er der forbedringer over hele linjen mellem 2014 og 2015, hvor det eneste, der ikke rigtig har rykket sig, er selskabets omkostninger.

JJK

Halvårsregnskabet fra Mols-Linien er normalt ikke noget, der tager de store overskrifter i erhvervsdanmark, men for tiden er selskabet mål for en temmelig farverig opkøbskrig mellem en kapitalfond, en rigmand og en flok private aktionærer.

Kapitalfonden Polaris bød i starten af juli på Mols-Linien, og i den forbindelse udarbejdede bestyrelsen en række estimater for deres forventninger til såvel 2015 og 2016. Polaris har sidenhen hævet sit bud på selskabet, men der er umiddelbart intet i nærværende regnskab, der ligger ude af trit med bestyrelsens udmeldinger i forbindelse med det første købstilbud.

FP

Mols-Linien konstaterer i regnskabet, at der ligger et bud fra Polaris på selskabet, men nævner i øvrigt intet om, at der også ligger et bud fra Aarhus-rigmanden Henrik Lind. Mols-Liniens bestyrelse har afvist at give Henrik Lind indblik i selskabets bøger, da man ikke anser hans tilbud som konkurrerende til Polaris'.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen