Berlingske Business

Mols-Linien får ny kaptajn på broen

aaa

Kaptajn Jespersen overlader roret til DFDS-mand, når Mols-Linien får ny kaptajn på broen den 1. august, hvor Carsten Jensen tiltræder som administrerende direktør for rederiet.

Topchef siden 2011, Søren Jespersen, har besluttet at opsige sin stilling per 1. august. Det sker, efter at Søren Jespersen er lykkedes med en succesrig turn-around, fremgår det af meddelelsen.

Mols-Liniens nye direktør, Carsten Jensen, er født i 1964 og står i øjeblikket i spidsen for rederiet DFDS’ forretning på Den Engelske Kanal.

- Jeg glæder mig meget til at tage Mols-Linien til nye højder. Det er et rederi, der på få år har etableret sig som en helt central spiller i den danske infrastruktur. Den position skal fastholdes og udbygges over de kommende år ved fortsat at investere i markedet og tilpasse vores koncepter til kunderne, så vi også i fremtiden er den foretrukne genvej i Danmark, siger den kommende administrerende direktør ifølge meddelelsen.

Mols-Linien, hvori kapitalfonden Polaris har en ejerandel på omkring 80 pct., vil til den tid formentlig ikke længere være børsnoteret. Således har fondsbørsen i København oplyst, at Mols-Linien har sidste handelsdag 21. april.

Rederiets mindre aktionærer har dog klaget over beslutningen og har bedt Erhvervsankenævnet tage stilling til sagen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen