Berlingske Business
17:42

Mols-Linien bestiller endnu en færge

Pix - mols Billede
Mols-Linien har bestilt en hurtigfærge hos det australske værft Austal.

Mols-Linien har bestilt en hurtigfærge hos det australske værft Austal, som bliver leveret omkring årsskiftet 2019, oplyser rederiet i en meddelelse til fondsbørsen.

Det er anden bestilling på to dage, som rederiet offentliggør. Onsdag var det et skib på ruterne til og fra Bornholm, som Mols-Linien annoncerede.

Den nye færge får navnet Katexpress 4 og bliver den fjerde hurtigfærge, som rederiet indsætter på seks år. Færgen, der skal kunne have plads til mere end 1000 passagerer og 425 personbiler, skal efter planen leveres i slutningen af 2018 eller starten af 2019.

Ud over den nye færge har Mols-Linien også sikret sig option på endnu en aftale med det australske værft.

Aktien i Mols-Linien

»Austal er et af verdens største værfter på hurtigfærgeområdet, og vi glæder os til samarbejdet om nybygningen, som bliver designet og optimeret til vores brug.«

»Austal har stor erfaring med at bygge hurtigfærger og leverer også til blandt andet det amerikanske forsvar,« siger Mols-Liniens administrerende direktør, Søren Jespersen, i en meddelelse.

Det er anden bestilling på to dage, som rederiet offentliggør. Onsdag var det et skib på ruterne til og fra Bornholm, som Mols-Linien annoncerede. Her har rederiet nemlig netop underskrevet en kontrakt om færgedriften.

Rejekonge

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen