Berlingske Business

Mols-Linien afviser Henrik Lind

FP
Bestyrelsesformand i Mols-Linien, Frantz Palludan, har afvist at give rigmanden Henrik Lind indsigt i rederiets nøgletal. Foto:

Mols-Linien vil ikke lade milliardæren Henrik Lind foretage en gennemgang af selskabets nøgletal. Rederiet mener ikke, at der reelt er tale om et konkurrerende bud.

Kampen om rederiet Mols-Linien tager mere og mere til i dramatik. Klokken 13:15 i dag meddelte rigmanden Henrik Lind, at han havde afgivet et tilbud på Mols-Linien på 41 kroner per aktie, samt at han var indstillet på at forhøje buddet, hvis han kunne få lov til at gennemgå Mols-Liniens bøger - en såkaldt due dilligence.

Men her blot to timer efter har Mols-Linien afvist milliardæren, fordi man ikke mener, at Henrik Linds tilbud er »et konkurrerende tilbud med henblik på at opnå kontrol over Mols-Linien.«

Henrik Lind

Bestyrelsen lægger vægt på, at kapitalfonden Polaris allerede har fået hensigtserklæringer om salg af aktier fra mere end 76 pct. af aktiekapitalen i rederiet, og at Henrik Linds tilbud dermed ikke kan kategoriseres som et overtagelsestilbud - slet og ret fordi Polaris ikke har til hensigt at sælge sine aktier.

»Bestyrelsen har også i denne forbindelse lagt vægt på, at Deres klient teoretisk maksimalt vil kunne erhverve godt 20 % af selskabets aktier, hvorfor selskabet ikke ønsker at delagtiggøre Deres klient eller nogen anden udefra kommende part i en tilsvarende situation i selskabets interne forhold, herunder konkurrencefølsomme forhold,« skrev Mols-Liniens bestyrelse tirsdag til Lind Invests advokat ifølge den netop udsendte fondsbørsmeddelse.

2/2 MOLS-LINIEN

Bestyrelsen skriver endvidere, at man efter udløbet af Polaris såkaldte eksklusivitetsaftale den 12. august flere gange har opfordret Lind Invest til at komme med et tilbud på aktierne i Mols-Linien, men at dette ikke er sket.

Berlingske arbejder på at få en kommentar fra bestyrelsesformand Frantz Palludan, Henrik Lind samt Polaris.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen