Berlingske Business

Mødet mellem fagbevægelsen og Ryanair varede otte minutter

Ryanair og fagbevægelsen mødes i dag
Formanden for Flyvebranchens Personale Union (FPU), Thilde Waast, sammen med LO's advokat Peter Nisbeth (th) og formanden for Serviceforbundet, John Dybart (tv), før mødet med Ryanair på Hotel Hilton i Københavns lufthavn onsdag Foto:

Der var ikke meget at tale om, da fagbevægelsen og Ryanair i dag mødtes til en snak. Det blev en kort og resultatløs snak.

Mødet sluttede nærmest, inden det kom i gang.

Onsdagens møde mellem Ryanair og den danske fagbevægelse i form af Serviceforbundet varede kun otte minutter, fortæller journalist ved Serviceforbundet, Carsten Dall.

Billund

»Der var ikke basis for mere snak. Så det var en kort omgang,« siger han.

Carsten Dall vil dog ikke uddybe, hvad der blev sagt på mødet, eller hvilke skridt fagbevægelsen nu vil tage, hvor det angiveligt ikke er lykkedes at få Ryanair til at indgå overenskomst.

Sidste onsdag gav Arbejdsretten fagbevægelsen grønt lys til at indlede en konflikt mod Ryanair, hvis selskabet ikke vil tegne dansk overenskomst med de kabineansattes fagforening.

John Dybart, formand for Serviceforbundet, har tidligere gjort det klart, at konflikten nu muligvis vil udvides til ikke blot at omfatte Københavns Lufthavn, men også lufthavnene i Billund og Aarhus.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen