Berlingske Business

Mitsubishi Motors topchefer går af oven på skandale

JAPAN MITSUBISHI MOTORS
Arkivfoto: Mitsubishi's Tetsuro Aikawa. Foto:

Præsidenten for Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, har valgt at gå af, idet den japanske bilproducent står over for at skulle omorganisere sig som følge af en skandale omkring målinger af koncernens bilers brændstofforbrug.

Også vicepræsident Ryugo Nakao vil følge med Tetsuro Aikawa ud af selskabet gældende fra 24. juni.

Mitsubishi er kommet i uføre, efter at det er kommet frem, at bilproducenten har anvendt skrivebordsberegninger for at afgøre, hvor brændstoføkonomiske koncernens biler er. Modellerne omfatter hybrid-SUV'en Outlander, fire minibiler og ni andre modeller.

MITSUBISHIMOTORS-SCANDAL/SUZUKI MOTOR

Et panel er i gang med at undersøge, om Mitsubishis testmetoder, som bilproducenten selv siger, den har anvendt siden 1991, er i overensstemmelse med reglerne. Panelet ventes at have truffet sin afgørelse i juli.

Sideløbende ligger Mitsubishi i forhandlinger med den japanske bilproducentkollega Nissan, som har planer om at overtage Mitsubishi for anslåede 2,2 mia. dollar, svarende 14,5 mia. kr.

JAPAN NISSAN MITSUBISHI MOTORS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen