Berlingske Business

Metrostrejke skaber trafikkaos i London

BRITAIN UNDERGROUND SUBWAY STRIKE
Foto:

En omfattende togstrejke har lammet millionbyen Londons trafik. Myndigheder opfordrer folk til at benytte alternative transportmuligheder.

STORBRITANNIEN: De ansatte i Londons undergrundsbane mødte torsdag ikke op på arbejde, og det har skabt et kæmpe kaos for byens trafikanter og pendlere.

Onsdag aften lukkede hele undergrundssystemet, efter de ansatte besluttede sig for at strejke. Årsagen til strejken skal findes i uenigheder om, hvor meget de ansatte skal kompenseres, når »The Tube«, som undergrundsbanen bliver kaldt, til september skal køre hele natten i weekender.

BRITAIN TRANSPORT TUBE STRIKE

De ansattes fagforeninger udtaler til BBC, at deres medlemmer »skal kompenseres ordentligt for nattearbejde, da det kan påvirke deres generelle helbred negativt«. Fagforeningerne har derfor afvist London Undergrounds tilbud om en generel lønforhøjelse på to procent for alle medarbejdere samt en engangsbonus på 2.000 pund til chauffører, der skal arbejde om natten.

London Underground mener dog, at tilbuddet er »mere end fair, samtidig med at firmaet forbliver konkurrencedygtigt«.

Administrerende direktør Mike Brown fra London Underground udtaler med adresse til pendlerne:

»Jeg er meget, meget ked af, at I er blevet forstyrret i jeres rejser. Denne her strejke er fuldstændig unødvendig.«

BRITAINJ-ELECTION/

Umiddelbart kommer strejken kun til at vare 24 timer, men trafikselskabet Transportation for London (TfL) advarer om, at det trafikale kaos kan fortsætte fredagen med.

TfL opfordrer derfor folk til at benytte sig af alternative transportmuligheder, og har samtidig sat 200 ekstra busser ind.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen