Berlingske Business
08:18Grønt Europa i vente

Mercedes i komforten og sikkerhedens tjeneste

merc
Overskrift
Den nye formgivning klæder Mercedes-Benz, der med bilen toner rent flag i forhold til kerneværdierne. Bilen er udsøgt komfortabel og skiller sig dermed ud fra konkurrenterne. Foto:
2
Overskrift
Mercedes-Benz tilbyder et system, hvor et kamera aflæser de aktuelle fartgrænser og viser dem i speedometret. Foto:

Mercedes-Benz E-klasse er klar i nyeste generation. Komfort og afdæmpet elegance er bilens styrke. Dermed skiller Mercedes-Benz sig bedre ud fra Audi og BMW.

Mange erhvervsfolk kører Mercedes Benz E-klasse. I bilen finder de rummelighed og stærke motorer i samspil med komfort og mulighed for en mængde avanceret udstyr. Det koster at køre med  stjerne på fronten og sådan skal det være. Der skal være noget at stræbe efter!
Den nye E-klasse er i første omgang kommet til landet i form af en E 320 med tilnavnet, BlueEfficiency.
Bag navnet gemmer sig en stribe teknik, der bringer forbruget ned og dermed overholder bilen allerede nu kommende miljønormer.
 
Næsten som i et fly

Vi har kørt langt i den nye E-klasse med 3,5-liters V6¹er med direkte benzinindsprøjtning. Det er på motorveje, at den nye E-klasse skal stå sin prøve og det gør den med en overbevisende komfort. Du kan ganske enkelt holde til en hel dag bag rattet og stige frisk og veludhvilet ud. Nøglen til oplevelsen af bilen er et interiør, hvor der er kælet for betjeningen.
Mercedes-Benz bruger digital visning, der hvor det giver mening og god gammeldags analog visning, hvor det er bedst.
Testbilen var udstyret med sæder med massage. Det er svært vanedannende og bidrager til komforten. Sæderne har også den funktion, at de puster sig op, når vejen svinger for at holde dig fat i sædet. Det kunne vi godt undvære, og det kan heldigvis slås fra.
 
Holder farten  

Fartpiloten med radar-styring er den bedste vi endnu har prøvet. Den fortsætter med helt ned, når bilen holder stille og accelererer op igen efter et kort stop. Perfekt til langsom stop-and-go kørsel på motorvej.
Bilen er kun vokset en smule i sammenligning med den udgåede model, men føles alligevel som større end forgængeren. Det hænger nok sammen med det mere kantede look. Det er en stor bil at håndtere bag rattet og bag rattet føles den også stor.
Det er ingen drivers car. Dertil er styretøjet for umeddelsomt og let og det er også i orden, for der er konkurrenter nok, der helst vil slå på det sportslige. Fint nok, at Mercedes toner rent flag, for bilen er udsøgt komfortabel med adaptiv undervogn og luftaffjedring på både for- og bagaksel.
Retningsstabiliteten er også markant forbedret i forhold til den forrige model. Men E-klassen er stadig følsom for sidevind på motorvej, når hastigheden kryber op.
Bilen kan leveres med ekstremt meget og avanceret udstyr. Man sidder tilbage som chauffør og skal bruge den meste energi på at overvåge, mens elektronikken arbejder i sikkerhedens og komfortens tjeneste. Et fiks detalje er, at bilen aflæser de aktuelle farttavler. Det betyder, at lokale skiltninger ved eksempelvis vejarbejde vises i speedometret. Præcis som Volvo har Mercedes-Benz nu også fået et system, der overvåger om man er ved at være træt. Er det tilfældet vises en advarsel i form af en kaffekop.
 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen