Berlingske Business

Medie: Norwegian vil sælge fly for at få mere luft

NORWEG AIR SHUT-RESULTS/
Arkivfoto: Bjorn Kjos, CEO for Norwegian Group. Foto:

Det norske flyselskab Norwegian vil sælge fly for at få mere luft i budgettet. I øjeblikket er selskabet i gang med at skille sig af med både gamle og nye fly. Det skriver Check-in.

»Virksomheden er i færd med at afhænde op til 140 fly, herunder fremtidige leverancer, gennem udskiftning af ældre fly, og eventuel salg eller overførsel til leasingaftale,« skriver selskabet ifølge Check-in i regnskabet for første kvartal.

Norwegian har i dag 150 fly i sin flåde, og ifølge Check-in er der stadig over 200 nye maskiner på vej fra Boeing og Airbus. Men nogle af dem skal altså sælges eller leases til andre selskaber.

Ifølge Check-in vil selskabet have 225 fly i 2020.

»Det har aldrig været planen, at vi skulle beskæftige 225 fly i 2020. Det har hele tiden været planen, at vi skulle afhænde nogle af flyene. I løbet af de næste tre år får vi leveret mellem 70 og 80 nye fly, og vi kan sandsynligvis afhænde Airbus-flyene,« sagde Bjørn Kjos efter offentliggørelsen af regnskabet.

NORWEG AIR SHUT-EQUITY/

»Vi forventer at beholde 30 af dem, mens vi kan skille os af med de resterende 70. Det er dog usandsynligt, at vi vil afhænde langdistancefly,« sagde koncernchef Bjørn Kjos ifølge Check-in i forbindelse med offentliggørelsen af kvartalsresultatet.

Norwegian har på det seneste været i vælten, efter det kom frem, at selskabet bag British Airways overvejer at købe selskabet. Det fik aktien til at stige med hele 47,2 pct., da den nyhed blev offentligt kendt.

Bjørn Kjos.jpg

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen