Berlingske Business

Massiv vækst i antallet af passagerer i Københavns Lufthavne

Trafikvæksten i årets første fem måneder er steget med 11,5 pct. sammenlignet med de første fem måneder sidste år.

Københavns Lufthavne havde i maj 10,8 pct. flere passagerer sammenlignet med samme måned året før, mens trafikvæksten i årets første fem måneder er steget med 11,5 pct. sammenlignet med de første fem måneder sidste år.

Det fremgår af de trafiktal, som Københavns Lufthavne har offentliggjort fredag middag.

I alt rejste mere end 2,5 mio. passagerer til Danmark gennem Københavns Lufthavn i maj, og det er særligt turisterne, der sikrer trafikvæksten.

- Det er især sket ved, at der er åbnet nye ruter til Københavns Lufthavn og ikke mindst, at der er langt flere flyafgange. Flere afgange og flere forskellige flyselskaber på samme rute gør det lettere for turister at finde en afgang, der passer til deres planer, forklarer Thomas Woldbye, der er administrerende direktør i Københavns Lufthavne, i en meddelelse.

I meddelelsen fremgår det, at størstedelen af turisterne kommer til Danmark fra andre europæiske lande. Det kan også ses på trafikken i Europa, der i maj steg med 207.052 i forhold til samme måned i 2015. Den interkontinentale trafik er ligeledes steget med 12,2 pct. i maj.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen