Berlingske Business

Mærsks kæmpeskib sætter rekord for flest containere

Mærsk
Containerrederiet Maersk Lines skib i Triple E-serie var i sommeren 2013 på besøg i Købehavns havn. Nu sejler et skib af samme type rundt med en rekordlast i Malaysia.  Foto:

Maersk Lines enorme containerskib i Triple E-serien, Mærsk Mc-Kinney Møller, sejler netop nu rundt med den største containerlast i historien.

Containerrederiet Maersk Lines første skib i Triple E-serien, Mærsk Mc-Kinney Møller, sejler netop nu rundt med den største containerlast i historien, 18.168 tyvefodscontainer-ækvivalenter (teu).

Dermed er skibet, der blev bestilt til at kunne laste 18.000 teu, det første nogensinde, der sejler med mere end 18.000 teu.

Det fremgår af en meddelelse fra Maersk Line.

Mærsk Mc-Kinney Møller, der er opkaldt efter den nu afdøde skibsreder af samme navn, overtager rekorden fra Mary Maersk, der har sejlet med 17.603 teu.

Mærsk Mc-Kinney Møller er netop nu på vej til havnen i Tanjung Pelepas i Malaysia med sin rekordstore last.

Triple E-serien var verdens største containerskibe, da de blev søsat med start i sommeren 2013. Siden er de dog blevet overhalet af skibe fra Maersk Lines konkurrenter.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen