Berlingske Business

Mærsks havneforretning går i land

ss
Mærsks havneforretning går i land Foto:

Mærsks havnedivision, APM Terminals, kritiseres for dårlig service som følge af manglende containere og lange ventetider. Derfor vil selskabet nu ændre kurs med en ny strategi på land, der skal kapre opgaver fra andre aktører, eksempelvis inden for spedition.

På kapitalmarkedsdagen i februar præsenterede Mærks topchef, Søren Skou, en vision om at komme til at ligne pakkeselskaberne UPS og Fedex ved at integrere forskellige led. Det tankesæt skal APM Terminals nye strategi praktisere.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Det har hidtil været de store rederier, der har betalt vores regninger, og derfor har vi fokuseret på dem. Men der er tusinder af andre kunder, og vi begynder nu at udvide vores felt af kunder,« siger Henrik Lundgaard Pedersen, operationel direktør i APM Terminals, til avisen.

xx

Helt konkret vil selskabet udvide paletten af services fra fragt af containere til alt fra vejning, ompakning og opbevaring i kølehuse.

Henrik Lundgaard Pedersen understreger, at der er mange operatører på markedet, inklusive Mærsks eget logistikselskab Damco. Dog vil APM Terminals skille sig ud ved at sammenkoble leverandørleddet og funktioner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen