Berlingske Business
16:47Domino's lader danske pizzarestauranter gå konkurs

Mærsk vil sætte fut i online containerbooking efter Alibaba-forsøg

Mærsk/CEO: Ikke tilfredsstillende resultat
Arkivfoto. A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, har haft gode erfaringer med sit testprogram med kinesiske Alibaba, der lader kunder reservere containerplads online mod et depositum. Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, har haft gode erfaringer med sit testprogram med kinesiske Alibaba, der lader kunder reservere containerplads online mod et depositum.

Og derfor vil selskabet sætte alle sejl ind på mere vækst på området, der blandt andet skal sikre flere mindre kunder til verdens største containerrederi.

Det skriver Bloomberg News.

I december introducerede Maersk Line og Alibaba tjenesten Cangweibao, som altså er er et online bookingsystem til containere. Og det har indtil nu været så stor en succes, at flere lignende partnerskaber kan komme på tale.

Billede

- Digitalisering er trenden fremadrettet, og vil vil fortsætte med at investere i det. Vi skal løfte investeringerne på området og blive leder på området for digitalisering af shippingprocessen, siger Mike Fang, der er topchef for de kinesiske aktiviteter hos Maersk Line, til Bloomberg News.

Han vil dog ikke uddybe yderligere eller sætte navn på eventuelle partnere.

Mærsk Mærsk containerskib

Ifølge Maersk Line hjælper online booking mod et depositum på problemet med kunder, der ikke dukker op på trods af en reservation, og det hjælper til med at udnytte kapaciteten bedre.

Det danske selskab har stort fokus på at øge investeringerne i digitalisering, og det er noget, som ledelsen i selskabet har talt meget om, siden den nye strategiplan blev fremlagt i september sidste år.

Blandt andet har selskabet også planer om at effektivisere brændstofkontrollen gennem en digital løsning, og generelt er det på længere sigt planen, at hele processen med at sende en container fra et sted til et andet skal gøres lettere - helt fra booking til levering på slutdestinationen.

07BUSMorten-Imsgard-172305.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen