Berlingske Business

Mærsk ved ikke, hvornår der er en løsning for den sidste oliedivision

..
Mens Maersk Oil er solgt til franske Total, Maersk Tankers er købt af Mærsk-familien, og Maersk Drilling er på vej på børsen, står én af A.P. Møller-Mærsks fire uønskede divisioner fortsat uden dansepartner. Foto:

Mens Maersk Oil er solgt til franske Total, Maersk Tankers er købt af Mærsk-familien, og Maersk Drilling er på vej på børsen, står én af A.P. Møller-Mærsks fire uønskede divisioner fortsat uden dansepartner.

Maersk Supply Service var nemlig også en af de oliebaserede forretninger, der i september 2016 blev udpeget som en del af den energiforretning, A.P. Møller-Mærsk ikke ville satse mere på.

Den gang gav Mærsk-ledelsen sig selv 24 måneder til at finde løsninger for de fire forretningsenheder - og forlængede senere fristen til »udgangen af 2018«.

»For Maersk Supply Service fortsætter jagten på en løsning. Men på grund af udfordrende markeder er tidspunktet, hvor der kan defineres en løsning, uklart, « skriver Mærsk fredag i forbindelse med koncernens halvårsregnskab.

Sammen med halvårsregnskabet kom nyheden om, at Maersk Drilling skal noteres på børsen i København. Det sker efter planen i 2019 ved en udlodning af selskabet til Mærsks aktionærer.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen