Berlingske Business

Mærsk udnytter svage markeder til nye investeringer

Mærsk Mærsk fastholder forventninger trods stærk bundlinje
Foto:

Danmarks største virksomhed, Mærsk, udnytter nu svage markeder, der ikke foreløbig ser ud til at være i bedring, til investeringer for ganske fordelagtige priser.

Investeringerne skal være med til at styrke gigantens markedsposition på sigt. Denne strategi imponerer flere analytikere, der ser på fremtiden med positive øjne for koncernen.

Det skriver Børsen.

RB PLUS Skibe skal begrænse miljøsvineri på havene

- Det er lidt en balancegang både at skulle forsøge at skære forretningen til og samtidig investere mere i vækst for at stå stærkere i fremtiden. Kapitalmarkedsdagen efterlod det indtryk, at den balancegang mestrer man, siger Jacob Pedersen, senioranalytiker i Sydbank til Børsen.

Sydbank fastholder således sin købsanbefaling af Mærsk efter kapitalmarkedsdagen, der også fik den svenske storbank SEB til at hæve sin anbefaling til køb.

Frans Høyer, analytiker i Jyske Bank, blev, ifølge Børsen, på kapitalmarkedsdagen bekræftet i, at markederne i Europa og Asien står svagt. Dog ser han potentiale til organisk vækst.

- Hovedpunktet må være, at de melder ud, at de er klar til at tage markedsandele og udnytte de lave nybygningspriser til at vokse organisk og også lidt hurtigere end markedet, siger Frans Høyer til Børsen.


q

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen