Berlingske Business
17:06Børsen er lukket: Pandora-aktien fik stor succes efter shorting-presset blev mindsket

Mærsk-topchef vil hente markedsandele og kunder på tre måneder

GERMANY TRANSPORT
epa05967321 The container ship 'Edith Maersk' of the Maersk Line is moored at the Waltershof container terminal of port operator Eurogate in Hamburg, northern Germany, 16 May 2017. The port of Hamburg is the third biggest container port in Europe. EPA/FOCKE STRANGMANN Foto:

Maersk Lines driftsdirektør, Søren Toft, har givet sig selv tre måneder til at få selskabet på vækstkurs. Han vil sætte en stopper for kundeflugten, men uden rabat på prisen.

Det skriver dagbladet Børsen.

Den stramme deadline kommer i kølvandet på et skuffende kvartalsregnskab, der bærer præg af både hackerangreb, tab af markedsandele og kunder.

»Vi har haft et rigtigt hårdt kvartal, og vi er ikke tilfredse med resultatet. Det arbejder vi på at få omgjort, og planen er, at vi allerede i fjerde kvartal kommer tilbage til normal markedsvækst og det niveau med kunder, vi var på i første og andet kvartal,« siger Søren Toft til dagbladet Børsen.

A.P. Møller

Topchefen vil dog ikke lokke kunderne med lavere priser. Derimod skal selskabet arbejde på sin pålidelighed.

»Det lyder troligt, men derfra og så til at sige, at der ikke bliver prispres, det er en anden ting,« lyder kommentaren fra aktieanalytiker i Jyske Bank Frans Høyer til avisen.

Verdens største containerrederi løftede omsætningen i tredje kvartal med 14 pct. Alligevel dykkede de transporterede mængder med 2,5 pct. sammenlignet med en global volumenvækst på 5 pct.

/ritzau/FINANS

(FILE) GERMANY TRANSPORT MAERSK HAMBURG SUED

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen