Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Mærsk tavs om ny strategi: Udskyder vigtigt investormøde

aa
Foto:

Mærsk har fuld fart på arbejdet med at fastlægge en ny kurs for fremtiden, men når ikke at blive klar med et oplæg inden et vigtigt investormøde den 22. september, erfarer Berlingske. Derfor har Mærsk fredag morgen udskudt mødet på ubestemt tid.

Mærsk holder fortsat tankerne om koncernens fremtid tæt til kroppen. Investorerne fik ikke en flig af nyt om Mærsks strategiske overvejelser, da selskabet fredag morgen løftede sløret for sit halvårsregnskab.

Heller ikke på den efterfølgende telekonference var der noget at hente, da Mærsk-gruppens nye topchef, Søren Skou, afviste at gå nærmere ind i, hvordan han ser fremtiden udvikle sig for Mærsk.

BM

»Jeg tror, at vi må vente med at adressere det, til vi kommer med vores review af vores strategiske og strukturelle muligheder for gruppen,« sagde Søren Skou.

Mærsk har fuld fart på arbejdet med at fastlægge koncernens strategisk ståsted, men når ikke at blive klar med et oplæg inden den planlagte kapitalmarkedsdag den 22. september. Derfor har selskabet udskudt det vigtige investormøde »indtil nærmere information foreligger«, fremgår det af selskabets hjemmeside.

Søren Skou oplyste på telekonferencen fredag morgen, at Mærsks bestyrelse vil komme med nyt om gruppens strategiske overvejelser i slutningen af september.

Siden slutningen af juni, hvor Nils Smedegaard Andersen blev fyret, har bestyrelsen været i gang med at kigge nærmere på Mærsk-gruppens strategiske muligheder.

pix

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen