Berlingske Business

Mærsk tavs om ny strategi: Udskyder vigtigt investormøde

aa
Foto:

Mærsk har fuld fart på arbejdet med at fastlægge en ny kurs for fremtiden, men når ikke at blive klar med et oplæg inden et vigtigt investormøde den 22. september, erfarer Berlingske. Derfor har Mærsk fredag morgen udskudt mødet på ubestemt tid.

Mærsk holder fortsat tankerne om koncernens fremtid tæt til kroppen. Investorerne fik ikke en flig af nyt om Mærsks strategiske overvejelser, da selskabet fredag morgen løftede sløret for sit halvårsregnskab.

Heller ikke på den efterfølgende telekonference var der noget at hente, da Mærsk-gruppens nye topchef, Søren Skou, afviste at gå nærmere ind i, hvordan han ser fremtiden udvikle sig for Mærsk.

BM

»Jeg tror, at vi må vente med at adressere det, til vi kommer med vores review af vores strategiske og strukturelle muligheder for gruppen,« sagde Søren Skou.

Mærsk har fuld fart på arbejdet med at fastlægge koncernens strategisk ståsted, men når ikke at blive klar med et oplæg inden den planlagte kapitalmarkedsdag den 22. september. Derfor har selskabet udskudt det vigtige investormøde »indtil nærmere information foreligger«, fremgår det af selskabets hjemmeside.

Søren Skou oplyste på telekonferencen fredag morgen, at Mærsks bestyrelse vil komme med nyt om gruppens strategiske overvejelser i slutningen af september.

Siden slutningen af juni, hvor Nils Smedegaard Andersen blev fyret, har bestyrelsen været i gang med at kigge nærmere på Mærsk-gruppens strategiske muligheder.

pix

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen