Berlingske Business

Mærsk tabte 70 containere i havet i USA

aa
Arkivfoto Foto:

70 containere containere fra et Mærsk-skib røg i weekenden i Atlanterhavet ud for kysten af den amerikanske stat, North Carolina.

Ifølge shipping-mediet, Joc.com, faldt containerne i vandet lørdag aften på grund af dårligt vejr.

Ifølge Gcaptain.com er der tale om containere fra skibet Maersk Shanghai, der er et 324 meter langt containerskib. I en udtalelse til mediet bekræfter en repræsentant fra Maersk Line forløbet.

»Skibet ligger i øjeblikket for anker i Charleston, hvor den tilsynsførende fra den amerikanske kystvagt undersøger skaderne på både lasten og skibet,« står der i udtalelsen.

Maersk Line-repræsentanten oplyser desuden, at sømændene på skibet har det godt, og at de 70 containere ikke skulle udgøre nogle umiddelbare farer for miljøet.

19BUSMaerskCEO-Ikke-tilfred.jpg

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen