Berlingske Business

Maersk Supply Service-chef smutter efter ti år

maersk supply

Efter ti år i spidsen for Maersk Supply Service, og 39 år i alt i A.P. Møller - Mærsk, søger Carsten Plougmann Andersen nye græsgange. Erstatningen hentes internt i Mærsk-gruppen.

Carsten Plougmann Andersens afløser er Jørn Madsen, som tiltræder 1. juni. Han har selv 25 års erfaring i det lyseblå konglomerat, hvoraf de sidste otte har været som driftsdirektør i Maersk Drilling.

Det fortæller Maersk Supply Service i en pressemeddelelse tirsdag.

Carsten Plougmann Andersen vil i en overgangsfase fungere som rådgiver for Morten Engelstoft, chef for APM Shipping Services, som Supply Service er en del af. Derefter vil han "forfølge nye muligheder uden for Maersk-gruppen", forlyder det.

- Carsten har i 39 år i forskellige stillinger bidraget væsentligt til Mærsk-gruppens succes, og jeg takker ham for hans årelange indsats og engagement til gruppen, siger Nils Smedegaard Andersen, topchef i A.P. Møller - Mærsk, i meddelelsen.

Stillingen som driftsdirektør i Maersk Drilling overtages af Angela Durkin, der hidtil har arbejdet i Baker Hughes. Senest har hun været vicedirektør for sundhed, sikkerhed og miljø, men hendes karriere har også et dansk islæt, da hun var landechef for Baker Hughes i Danmark tidligere.

- Angela kommer med rig erfaring fra Baker Hughes, og med hendes tekniske kompetencer og enorme internationale erfaring fra et olieserviceselskab i boreindustrien passer hun helt rigtigt til Maersk Drilling, udtaler hendes nye chef, Claus V. Hemmingsen.

Angela Durkin tiltræder 1. maj.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen