Berlingske Business

Mærsk: Snart kan kunder følge kølefragtens færden

Mærsk sejler videre til terroranklaget Qatar mens rivaler træk
Arkivfoto. Fra næste måned får kunder hos A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, mulighed for at følge med i selskabets kølecontaineres færden på verdenshavene samt de indvendige temperaturforhold.  Foto:

Fra næste måned får kunder hos A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, mulighed for at følge med i selskabets kølecontaineres færden på verdenshavene samt de indvendige temperaturforhold.

Rederiet er nemlig parat til at lancere RCM-teknologien (Remote Container Management, red.), der er et elektronisk overvågningssystem, kommercielt, hedder det i en pressemeddelelse.

RCM-teknologien gør eksempelvis Maersk Line i stand til at justere kølecontainernes temperatur via fjernadgang.

Ifølge Vincent Clerc, der er er kommerciel direktør for Maersk Line, har kunderne igennem længere tid efterspurgt mere gennemsigtighed og pålidelighed.

»Vores kunder kan nu overvåge og træffe beslutninger omkring deres forsyningskæde, mens deres fragt er i bevægelse, og samtidig kan de bruge dataene til at undersøge og forbedre hele deres forsyningskæde,« siger han i meddelelsen.

Siden årsskiftet har Maersk Line modtaget alarmer fra RCM-systemet 4500 gange på grund af forkerte temperaturindstillinger. 200 tilfælde var så alvorlige, at fragt ville være gået tabt, hvis ikke problemet var blevet opdaget.

Maersk Line har i alt 270.000 kølecontainere.

Forhandlinger om Nordsøen Maersk Oil skærer 160 stillinger væ

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen