Berlingske Business

Maersk skruer op for klimaambitionerne

Mærsk-aktien prissat 92 mia. kr. for lavt anslår Nordea
Foto:

Maersk Line har på otte år skåret forbruget af brændstof per container ned med 40 procent. Målet er at nå 60 procents reduktion inden 2020.

Maersk Line har siden 2007 reduceret sit brændstofforbrug med næsten 40 procent ved at bruge større skibe, bedre planlægning og lavere fart. Nu skruer verdens største containerrederi så yderligere op for klimaambitionerne, skriver Politiken.

Rederiet har sat sig som mål at reduceret brændstofforbruget med 60 procent inden 2020.

31BUSforside-2.jpg

»Nu sætter vi et nyt mål, fordi det på alle måder giver god mening for Maersk. Vi vil nå 60 procent reduktion inden 2020. Det er megaambitiøst. Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om vi når det, men vi vil gøre vores yderste,« siger driftschef i Maersk Line Søren Toft til avisen.

Ifølge distriktschefen handler det nye mål også om at bidrage til bundlinjen.

I 2013 sparede Maersk 764 millioner dollar (svarende til 4,2 milliarder kroner) i forhold til året før takket være den forbedrede brændstoføkonomi. Året efter lykkedes det at skære endnu 550 millioner kroner af udgifterne, skriver Politiken.

Maersk Line

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen