Berlingske Business

Mærsk-skibsreder presset ud

Mærsk-skibsreder presset ud - 1
Foto:

Skibsreder Thomas Thune Andersen forlader ufrivilligt A.P. Møller-Mærsk. Han presses til at forlade ledelsen af Mærsk olieforretning og har sagt nej til en anden post i koncernen.

Der bliver stadig koldere på toppen af A.P. Møller-Mærsk. De seneste år er en stribe skibsredere blevet tvunget til at forlade ledelsen i Danmarks største virksomhed, torsdag blev skibsreder Thomas Thune Andersen gået, som den foreløbig seneste.

Ifølge Berlingske Business oplysninger har bestyrelsen i A.P. Møller-Mærsk ønsket en mere oliekyndig leder af Mærsk Olie og Gas, som får stadig større betydning i koncernen. Derfor blev Thomas Thune Andersen præsenteret for et tilbud om, at overtage et andet job i koncernen - et tilbud han har sagt nej til.

Derfor forlader Thomas Thune Andersen med øjeblikkelig virkning posten som øverste chef for Mærsk Olie og Gas, ligesom han helt forlader A.P. Møller-Mærsk - og dermed titlen af partner i A.P. Møller-Mærsk.

I stedet for Thomas Thune Andersen har koncernen udnævnt Jakob Thomasen, der senest har været chef for efterforskning og forretningsudvikling i Mærsk Olie og Gas, til ny leder af Mærsks Olie og Gasforretning. Jakob Thomasen bliver medlem af A.P. Møller-Mærsk Gruppens direktion, men han bliver ikke partner i firmaet A.P. Møller og får dermed ikke ret til at kalde sig skibsreder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen