Berlingske Business

Mærsk-skib gik på grund og skabte trafikprop i Suez-kanalen

ccc
Arkivfoto.

Mærsk-skib var på vej sydpå fra Algeciras i Spanien til Aqaba i Jordan, da det store skib ramte en sandbanke.

Et containerskib fra Maersk Line gik tirsdag på grund i Suez-kanalen og var skyld i forsinkelser på den vigtige fragtrute. Det skriver flere shippingmedier.

Maersk Shams, som det næsten nye skib hedder, var på vej sydpå fra Algeciras i Spanien til Aqaba i Jordan, da det store skib ramte en sandbanke.

pix: Maersk Line indfrier 2020-målsætning for CO2-udslip

Seks timer sad skibet fast, inden det lykkedes slæbebåde at få det fri. Nu ligger Maersk Shams for anker syd for Suez, mens det bliver undersøgt for skader.

Maersk Shams stikker ifølge Vesselfinder.com omkring 14 meter under havets overflade, mens den maksimale dybgang i kanalen angives til omkring 20 meter.

27BUSPANAMA-CANAL-180651.jpg

Skibet, der her en kapacitet på knap 10.000 tyvefodscontainere (teu), er lejet til Maersk Line fra Oceanbulk Containers.

Også i maj løb et containerskib fra rederiet MSC på grund i Suez-kanalen efter at have fået motorproblemer, og i 2015 ramte et andet Maersk Line-skib, Susan Maersk, ligeledes en sandbanke.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen