Berlingske Business

Mærsk siger farvel til digitaliseringsdirektør

mærsk
(Arkivfoto: Erik Refner/Ritzau Scanpix) Foto:

Mærsk kommer til at skulle sige farvel til Ibrahim Gokcen, der er direktør for digitalisering i shipping- og logistikselskabet.

Det skriver Shippingwatch, som kan fortælle, at det sker inden en større organisationsændring, der kan være et foreløbigt punktum i skabelsen af et nyt Mærsk - det vil sige et Mærsk, som ikke længere arbejder med olie, men som i stedet fokuserer på transport og logistik.

Ifølge Shippingwatch er det uvist, om afskeden med digitaliseringsdirektøren har tråde til den større organisationsændring.

Fra Mærsk bliver det over for branchemediet oplyst, at Ibrahim Gokcen har fået tilbudt et job i USA og i den forbindelse har besluttet at forlade selskabet.

- I forbindelse med planlægningen af, hvordan Mærsks it og digitale funktioner bedst kan organiseres, fik Ibrahim Gokcen en henvendelse om et job i USA og besluttede at forlade Mærsk. Ibrahim har med succes etableret og udviklet Mærsks digitale funktion, som fortsat vil understøtte vores transformation, skriver Mærsk i en mail til Shippingwatch.

Mærsk forklarer over for branchemediet, at det efter at have udbygget sin digitale kapacitet sammenlægger sine digitale funktioner i én for at sikre en ensartet tilgang fremover.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen