Berlingske Business

Mærsk-rival slanker underskuddet for at gøre sig mere attraktiv

NOL-M&A/CMACGM
Singapore-rederiet Neptune Orient Lines (NOL), der er konkurrent til Maersk Line, er lykkedes med at mindske sit underskud. Arkivfoto. Foto:

Singapore-rederiet Neptune Orient Lines (NOL), der er konkurrent til Maersk Line, er lykkedes med at mindske sit underskud.

Det skyldes blandt andet et frasalg af en af rederiets enheder, skriver Bloomberg News.

NOL's tab for 2015 blev på 220,4 mio. dollar sammenlignet med et underskud på 374,4 mio. dollar året før.

I december kom det frem, at verdens tredjestørste containerrederi, CMA CGM, ønsker at opkøbe Singapore-rederiet. NOL forsøger derfor at polstre sig forud for den eventuelle fusion.

US-FRANCE-SHIPPING-CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN

For at nedbringe sine tab har NOL solgt sin logistiske enhed for 888 mio. dollar.

Ifølge rederiet er det desuden i gang med en streng styring af udgifterne til containershipping og en handelsstrategi, der skal sikre den bedst mulige udvælgelse af last.

SINGAPORE-ECONOMY/GDP

Endvidere vil der ikke blive nogen udlodning til NOL's aktionærer i år.

Og sidst - men ikke mindst - meddeler NOL, at det forsøger at få tilladelse til at blive opkøbt af CMA CGM af såvel myndighederne i EU, Kina som USA.

NOL-aktien steg med 0,4 pct. til 1250 singaporedollar i tirsdagens handel.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen