Berlingske Business

Mærsk-rival sænker ambitionsniveau for børsnotering

GERMANY HAPAG - LLOYD TUI
Hapaq-Lloyd sænker ambitionerne. Foto:

Det tyske containerrederi Hapaq-Lloyd er i øjeblikket på vej mod en børsnotering, men de seneste måneders uro på finansmarkederne har fået selskabet til at sænke ambitionsniveauet en anelse.

Det tyske containerrederi Hapag-Lloyd er i øjeblikket på vej mod en børsnotering, men de seneste måneders uro på finansmarkederne har fået selskabet til at sænke ambitionsniveauet en anelse.

Hapag-Lloyd regner nu med at hente 300 mio. dollar i forbindelse med aktiesalget, mens det tidligere havde sigtet efter at få 500 mio. dollar i kassen, skriver Bloomberg News.

Det tyske rederi vil bruge provenuet fra børsnoteringen til at investere i nye skibe og containere.

Hapag-Lloyd vil sælge aktierne til en kurs på 23-29 euro, og aktierne vil blive sat til salg 30. oktober på børserne i Frankfurt og Hamborg.

Det er blandt andet rejseselskabet TUI, der i dag ejer 14 pct. af selskabet, som har indvilliget i at sælge en stor sjat af sin aktiepost. TUI vil nedbringe sin ejerandel til 10 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen