Berlingske Business

Mærsk-rival landede 264 mio. dollar i overskud i første halvår

Stor havnerival til Mærsk fik et overskud på 264 mio. dollar i årets første seks måneder.

DP World, en af de store rivaler til Mærsk-koncernens havnegruppe, APM Terminals, kom ud af første halvår med et overskud på 264 mio. dollar mod 242 mio. dollar i samme halvår året før.

Det rapporterer Bloomberg News.

Omsætningen var 1,51 mia. dollar mod 1,53 mia. dollar.

Driftsoverskuddet blev opgjort til 689 mio. dollar mod 670 mio. dollar.

DP World-gruppen håndterede 12,81 mio. tyvefodscontainere (teu) i årets første seks måneder, et fald på 3,9 pct. organisk mod samme halvår året før. Da DP World også har frasolgt aktiviteter, var det samlede dyk på 5,7 pct., har koncernen tidligere oplyst.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen