Berlingske Business

Mærsk: Rater på Asien-Europa steg med 51 dollar i sidste uge

SPAIN-ECONOMY/
Foto:

Raterne på den vigtige handelsrute mellem Asien og Nordeuropa steg i sidste uge, hvor spotraterne på containerfragt gik op med 51 dollar til 876 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), som fredag viste en stigning i spotpriserne på containerfragt på 8,5 pct. til indeks 829,0.

Det var dermed anden uge i streg, at raterne steg. Man skal fem uger tilbage for at se en stigning, der er højere end 8,5 pct.

Indekset har bevæget sig en del, siden det var nede at vende i årets bund i 568,68 i slutningen af marts.

SCFI-indekset sammensættes på baggrund af spotprisen på fragt fra Shanghai til 15 destinationer i hele verden og bruges som indikator på rateniveauet for de store containerrederier som Maersk Line, MSC og CMA CGM.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen