Berlingske Business

Mærsk: Muligheder i Hyundais stillehavsflåde

Maersk Line
Verdens største containerredier, danske Maersk Line, er i forhandlinger med Hyundai om, hvorvidt koreanerne skal indtræde i 2M samarbejdet. Foto:

Maersk Lines 2M netværk drøfter at lukke koreanske Hyundai ind i flokken. Chef for netværk i Maersk Line forklarer, at særlig koreanernes stillehavsflåde kan give muligheder for det danske rederi.

To kan måske snart blive til tre i Maersk Lines vigtige 2M-samarbejde. Det danske rederi og partneren MSC fra Schweiz fører i øjeblikket samtaler med koreanske Hyundai Merchant Marine (HMM) om at lade koreanerne blive optaget i shipping-alliancen.

Fra 2Ms perspektiv er det i særdeleshed HOMs stillehavsflåde, der er interessant for alliacenen, fortæller chefen for netværk i Maersk Line, Anders Boenæs.

»Den største fordel for 2M-samarbejdet er, at Hyundai har et ganske godt fodaftryk i Stillehavet og ved at tilføje den fodaftryk til vores eksisterende 2M-netværk vil det give os muligheden for at levere en mere omfattende service til vores kunder,« siger Anders Boenæs, der ikke forestiller sig de store omvæltning af det nuværende 2M, hvis Hyundai potentielt skulle blive en del af alliancen.

»Hvis - og jeg understreger hvis - Hyundai kommer med, så vil der mere være tale om en tilbygning til vores nuværende services end en komplet omvæltning,« siger Anders Boenæs.

Forhandlingerne mellem 2M og Hyundai er stadig på et relativt tidligt stadie, og et eventuelt samarbejde vil ikke komme at stå lige foreløbigt.

»Det er potentielt noget, vi ville kunne gøre fra andet kvartal 2017,« siger Anders Boenæs.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen