Berlingske Business

Mærsk må opgive luksus-lejlighed i London

Mærsk må opgive luksus-lejlighed i London - 1
Luksusejligheden lå i et af de mest mondæne kvarterer i hele London. Foto:

Intet er helligt for A.P. Møller - Mærsk i jagten på omkostningsbesparelser.

Ikke langt fra Downing Street 10, hjemsted for den engelske premiereminister, har A.P. Møller - Mærsks engelske selskab ejet en luksuiøs lejlighed gennem 27 år. Lejligheden, med udsigt over Themsen og seks suiter, er blevet solgt som følge af finanskrisen, skriver shipping-avisen Lloyd´s List.

”Vi er blevet ofre for finanskrisen,” sagde Nigel Pusey, som er chef for The Maersk Company, ved en afslutningsfest for særligt inviterede gæster i sidste uge.

Lejligheden lå i et af de mest mondæne kvarterer i hele London. Da det engelske boligmarked var på toppen blev lejligheden vurderet til små 70 mio. kr., mens den i dag vurderes noget lavere grundet prisfaldene på det engelske boligmarked.

Det vurderes, at lejligheden er solgt for et pænt millionbeløb - i engelske pund, forståes.

Den nøjagtige årsag til salget kendes ikke, men det skal formodentlig ses i lyset af den spareplan, som topchefen Nils Smedegaard Andersen har sat i søen. Han har ved flere lejligheder givet udtryk for, at A.P. Møller - Mærsks omkostninger er for høje og derfor må man spænde livremmen ind. Og det ikke kun mens krisen står på - også på længere sigt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen