Berlingske Business

Maersk Line slår to services sammen og frigør ni fartøjer

Overskrift
Verdens største containerskib 'Mærsk Mc-Kinney Møller' i Aarhus Havn. Tilstrømningen var stor mandag den 26. august 2013, hvor man på afstand kunne beundrer verdens største containerskib der lå til kajs i Aarhus. Foto:
maersk line
Overskrift
Foto:

A.P. Møller - Mærsks containerben Maersk Line slår to services sammen. Det drejer sig om AE3 og AE15, som dækker den vigtige handelsrute for containerskibe mellem Asien og Middelhavet.

Sammenlægningen medfører en nedskallering på ruten på ni 5500 tyvefodscontainerskibe, oplyser Marsk Line i en meddelelse på selskabets hjemmeside.

- Vi er dedikerede til at vedblive med at servicere vores kunder på denne rute og vil etablere en omfattende setup af feeder-skibe, der kan imødekomme alle Sortehavs-markederne, skriver Maersk Line i meddelelsen.

Sammenlægningen vil træde i kraft i den første uge af november.

Maersk Line vil offentliggøre yderligere detaljer og planer så snart de er færdigudarbejdet.

Aktien i Mærsk B handles mandag ved 16-tiden 0,2 pct. lavere i 10.630 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen