Berlingske Business
08:42Carlsberg og ISS stjæler billedet i positivt marked

Maersk Line ser gerne mere konsolidering i sektoren

Mærsk
Foto:

Der er brug for konsolidering på det globale marked for containerfragt, der er præget af overkapacitet.

Men der er bestemt muligheder for andre opkøb end Neptune Orient Lines' containerrederi, American President Lines (APL).

Sådan lyder udmeldingen fra Søren Toft, der er driftsdirektør hos Maersk Line, i et interview med shippingavisen Journal of Commerce.

Men hvis Maersk Line skal på opkøb, skal målet kunne passe lige ind i det danske rederis forretningsmodel, siger driftsdirektøren.

- Industrien har brug for konsolidering, og hvis det giver mening for os at deltage i den, vil vi gøre det, siger Søren Toft til Journal of Commerce.

Han fortæller ikke, om Maersk Line fortsat er i dialog med Neptune Orient Lines (NOL) om et køb af APL.

- En handel kræver jo både en villig sælger og en villig køber. Det vil bestemt gavne industrien med mere konsolidering, men det er ikke nødvendigvis altid os, der skal starte den. Andre spillere kan deltage i konsolideringen med gode resultater for industrien til følge, siger Søren Toft.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen