Berlingske Business

Maersk Line sælger brasiliansk rederi til fransk konkurrent

Mærsk sejler videre til terroranklaget Qatar mens rivaler træk
Arkivfoto. Mærsk. Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, har solgt sit brasilianske cabotage- og feederrederi Mercosul til konkurrenten CMA CGM.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Salget af Mercosul har tidligere været rygtet i forbindelse med Maersk Lines overtagelse af Hamburg Süd.

Det tyske rederi, som er på vej til at blive opslugt af Mærsk, ejer nemlig i forvejen det konkurrerende rederi Alianca, og da Alianca og Mercosul samlet sidder på omkring 80 pct. af lokalmarkedet, ville en kombination blive for meget efter konkurrencemyndighedernes smag.

Mercosul Line ejer fire skibe, der fragter containere primært langs den brasilianske kyst. Parterne er blevet enige om ikke at oplyse salgsprisen på rederiet, der sidste år omsatte for 128 mio. dollar.

Forhandlinger om Nordsøen Maersk Oil skærer 160 stillinger væ

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen