Berlingske Business

Maersk Line øger kapaciteten på de store fragtruter

Mærsk Mærsk containerskib
A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, øger kapaciteten ved at lancere to nye strenge på ruterne fra Asien til Nordeuropa og i Stillehavet. Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, øger kapaciteten ved at lancere to nye strenge på ruterne fra Asien til Nordeuropa og i Stillehavet.

De nye strenge vil gøre det muligt for Maersk Line og den schweiziske samarbejdspartner MSC i 2M-alliancen at rumme de større volumener, der kommer som følge af tidligere annoncerede aftaler med Hyundai Merchant Marine og Hamburg Süd.

I en meddelelse forklarer Maersk Line, at Hyundai Merchant Marine og Hamburg Süd har købt sig til plads i rutenetværket, men at de ikke selv kommer til at drive skibe i containeralliancen 2M, som det danske containerrederi har haft med MSC de seneste år.

De nye tjenester, som går under navnene AE7 og TP16, starter 1. april 2017.

Mærsk containerskib

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen