Berlingske Business

Maersk Line løfter også priserne fra Asien

Maersk Line
Mærsks containerrederi løfter raterne på ruten mellem Asien og Europa Foto:

Også A.P. Møller - Mærsks containerrederi løfter raterne på ruten mellem Asien og Europa fra 15. marts.

Det har rederiet meddelt i denne uges nyhedsbrev til kunderne.

Fra og med 15. marts stiger priserne på ruten med 600 dollar per tyvefodscontainer (teu). Det gælder afgange fra Fjernøsten (eksklusive Japan) til Nordeuropa og Middelhavet. Japan-raterne stiger fra 1. april.

Det følger en ratestigning fra tyske Hapag-Lloyd på 750 dollar per teu på Asien-Europa-ruten fra og med samme dato, som blev udmeldt i slutningen af januar.

Også to andre containerrederier, Orient Overseas Container Line (OOCL) og Mediterranean Shipping Company (MSC) vil hæve raterne på ruten mellem Asien og Europa fra 15. marts. OOCL har bebudet en prisstigning på 700 dollar per teu, mens MSC har varslet om 650 dollar yderligere per teu på ruten.

Spotraten på ruten fra Shanghai til Nordeuropa faldt sidste uge til 1316 dollar per teu ifølge SCFI-indekset fra Shanghai Shipping Exchange.

/ritzau/FINANS

Mathias Stigsgaard +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans[AT]ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen