Berlingske Business

Maersk Line leverer klart bedre end ventet

Årsregnskab fra A.P. Møller Mærsk Mærsk fastholder forventni
Foto:

A.P. Møller-Mærsks flagskibsdivision, Maersk Line, klarede sig klart end ventet i markedet i fjerde kvartal af 2014.

A.P. Møller-Mærsks flagskibsdivision, Maersk Line, klarede sig klart end ventet i markedet i fjerde kvartal af 2014.

Divisionen, der er Mærsk-konglomeratets klart største målt på omsætning, leverede et driftsoverskud (EBITDA) på 1148 mio. dollar mod de 1002 mio. dollar, der var ventet blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

Omsætningen i containerfartsdivisionen landede på 6912 mio. dollar i kvartalet mod ventet 6447 mio. dollar. På bundlinjen var der et overskud (NOPAT) på 655 mio. dollar.

I fjerde kvartal af 2013 havde Maersk Line en omsætning på 6450 mio. dollar, hvilket blev vekslet til et EBITDA-overskud på 763 mio. dollar og 313 mio. dollar på bundlinjen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen