Berlingske Business

Maersk Line køber 14.800 nye kølecontainere

Grå horisont får Mærsk til at skære 4000 containerjob DENMAR
ARKIVFOTO. Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, har bestilt 14.800 nye kølecontainere.

Dermed vil gennemsnitsalderen for Maersk Lines kølecontainere fremover ligge på 7,9 år - og det er under branchegennemsnittet på 12 år, fortæller rederiet i en pressemeddelelse.

Nogle af de nye containere erstatter ældre, mens andre er rene tilføjelser til rederiets mere end 270.000 kølecontainere.

FILE CHINA ECONOMY MOLLER-MAERSK

De nye containere har indbygget såkaldt RCM-teknologi (Remote Container Management, red.), der er et elektronisk overvågningssystem.

»Vi fortsætter med at investere og modernisere vores køleflåde, så den inkluderer de nyeste teknologier i logistikkæde-gennemsigtighed og fragthåndtering. Med det nye udstyr kan vi tilbyde endnu stærkere produkter i vores køleportefølje,« siger Shereen Zarkani, der sidder i spidsen for Reefer Management hos Maersk Line, i meddelelsen.

MAERSK-RESULTS/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen