Berlingske Business

Maersk Line indfrier 2020-målsætning for CO2-udslip

Maersk_CO2_Business
Maersk Line har allerede nået sit mål for reduktion af CO2-udslip for 2020, så nu hæver rederiet målet til en reduktion på 40 procent. Foto:

A.P. Møller - Mærsks containerrederi har allerede nået målet om en 25 procents reduktion af CO2-udledning i forhold til niveauet fra 2007, så nu bliver ambitionerne sat op.

Det fortæller rederiet i en pressemeddelelse.

Det var ellers i første omgang målsætningen at have skåret de 25 pct. fra i 2020, men det tog altså kun lidt over fem år at opnå. Derfor har rederiet nu hævet ambitionerne.

- Vi er stolte over at have nået dette mål otte år før tid. Det er en bekræftelse af, at vi er på rette spor. Og for at bevare det momentum, løfter vi målet til en 40 procents reduktion i 2020, udtaler driftschef Morten Engelstoft fra Maersk Line.

CO2-udledningen måles relativt ud fra antallet af containere flyttet - og hvor mange kilometer - og bliver altså ikke i sig selv påvirket, hvis Maersk Lines flåde skrumper eller vokser.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen