Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Maersk Line forkorter sejltid på USA-rute gennem Panama-kanalen

Billede
På vejen tilbage på TP12-ruten, som den hedder, vil Maersk Line sejle gennem Suez-kanalen og stoppe ved Salalah-havnen i Oman, Colombo-havnen i Sri Lanka og i Singapore. Og de ændringer vil ifølge rederiet forbedre produktet betydeligt. (Foto: Thomas Lekfeldt/Scanpix 2015) Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, vil forkorte sejltiden på sine ruter fra Asien til den amerikanske østkyst ved at sejle gennem den nye og udvidede Panama-kanal.

Det fremgår af en meddelelse fra rederiet torsdag eftermiddag.

På vejen tilbage på TP12-ruten, som den hedder, vil Maersk Line sejle gennem Suez-kanalen og stoppe ved Salalah-havnen i Oman, Colombo-havnen i Sri Lanka og i Singapore. Og de ændringer vil ifølge rederiet forbedre produktet betydeligt.

»Vi ændrer vores TP12-service for at tilbyde et bedre produkt til kunder i Korea og Nord- og Østkina. Ved at benytte den udvidede Panama-kanal kan vi reducere sejltiden til nøglehavne på den amerikanske østkyst betydeligt. Samtidig reducerer vi vores CO2-udledning på grund af en kortere distance,« siger Klaus Rud Sejling, der er chef for øst-vest-netværket hos Maersk Line, i meddelelsen.

Ændringerne på ruterne kommer ikke til at medføre ændringer i kapaciteten, oplyser Maersk Line desuden.

MOLLER-MAERSK

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen