Berlingske Business

Maersk Line åbner ny direkte fragtrute fra Asien til USA

Maersk Line vil skyde genvej gennem Suez
Arkivfoto: Maersk Line (Foto: Asger Ladefoged/Scanpix 2013) Foto:

A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, er klar med en ny fragtrute mellem Asien og Golfkysten i USA.

Den nye rute sejler gennem Pananakanalen og har navnet Transpafic 18, TP18, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

TP18 sejler for første gang fra Qingdao i Kina 2. maj og har slutdestinationen Miami. Undervejs er der stop i flere kinesiske storbyer, Busan i Sydkorea samt Houston og Mobile i de amerikanske delstater Texas og Alabama.

Billede

Mod vest begynder sejlruten i Houston og ender i Yantian i kinesiske Shenzen.

Maersk Line foretager samtidig ændringer i TP10-ruten, da Miami rykker over på TP18. I stedet er Newark, New Jersey, blevet tilføjet. Mod øst begynder ruten i Xingang og ender i Jacksonville, Florida. Mod vest udskiber TP10 i Savannah, Georgia, og ender i Busan, Sydkoreas næststørste by.

US-ECONOMY-SHIPPING-FRANCE

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen