Berlingske Business

Mærsk-konkurrenter fra Japan landede plusser

De japanske rederier Mitsui Orient Lines, Nippon Yusen og K-Line er kommet med regnskab for deres første kvartal, der dækker april til og med juni, og de kom alle ud med plusser på bundlinjen.

I forvejen havde den japanske avis Nikkei natten til tirsdag lækket en række regnskabstal fra rederierne, og de viste sig at stemme ganske fint overens med virkeligheden. Ifølge Fearnley Securities var de lækkede tal langt bedre end markedskonsensus.

Nippon Yusen kom igennem kvartalet med et nettooverskud på 8,57 mia. japanske yen og en omsætning på 528 mia. yen. I samme periode året før havde selskabet et overskud på 1,33 mia. yen og en omsætning på 478 mia. yen.

Mitsui Orient Lines sejlede et nettooverskud på 14,5 mia. yen i land mod 5 mia. yen i første kvartal 2012. Rederiet måtte desuden nedskrive med 1 mia. yen på grund af skibet MOL Comfort, der bogstaveligt talt knækkede midt over i Det Indiske Ocean.

K-Line præsenterede en omsætning på 295 mia. yen, hvilket blev forvandlet til et overskud på knap 7 mia. yen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen