Berlingske Business
11:37Comeback til historisk billigt lån

Mærsk-konkurrent udvider krydstogtsforretning

Den schweiziske shippinggigant MSC, der er verdens næststørste shippingselskab efter A.P. Møller Mærsk, udvider sin forretning inden for krydstogtsskibe med bestilling af to luksusskibe, til en samlet pris på 1,7 mia. dollar.

Det skriver Wall Street Journal.

Mens shippingbranchen i disse tider er præget af overkapacitet og meget lave fragtrater, er det en anderledes medvind, der præger markedet for krydstogter. En stigende efterspørgsel for især lange luksuskrydstogter er stigende, og den bølge har MSCs krydstogtsdivision, MSC Cruises, tænkt sig at hoppe med på. Mærsk-konkurrenten har således investeret i to yderligere skibe til en samlet værdi på omkring 11,7 mia. kr., der hver vil kunne huse op til 6300 passagerer.

Sidste år fragtede MSC Cruises i alt 1,7 mio. passagerer og formåede at øge sit salg med 10 pct.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen