Berlingske Business

Mærsk-konkurrent planlægger at købe megaskibe

US-FRANCE-SHIPPING-CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN
Den franske rederivirksomhed CMA CGM planlægger efter sigende at købe nye containerskibe med kapacitet på 20.000 tyvefodscontainere, teu. Arkivfoto. Foto:

Den franske rederivirksomhed CMA CGM planlægger efter sigende at købe nye containerskibe med kapacitet på 20.000 tyvefodscontainere, teu.

Ifølge Ship & Bunker har tre værfter bekræftet overfor Fairplay, at de er i dialog med Mærsk-konkurrenten i forbindelse med en potentiel ordre på nye containerskibe.

RB PLUS Skibe skal begrænse miljøsvineri på havene

Værfterne, der er i forhandling med det franske rederi, er Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries og Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, DSME.

- CMA CGM har været i drøftelser med os om containerskibe. Vi ved ikke, hvor mange skibe CMA CGM vil bestille eller prisen på dette tidspunkt. Vi tror ikke, at DSME er det eneste værft der er i dialog med CMA CGM for denne ordre, siger en talsmand fra Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Til BM BNY

Ship & Bunker har tidligere beskrevet, at CMA CGM er i gang med en overtagelse af Singapore-baserede Neptune Orient Lines for 2,4 mia. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen