Berlingske Business

Mærsk-konkurrent barberer underskuddet ned

SINGAPORE-SHIPPING-COMPANY-EARNINGS-NOL
A picture taken on August 3, 2009 shows a container vessel anchored off the coast of Singapore. Foto:

Singaporeanske Neptune Orient Lines, der blandt andet driver containerrederiet APL, lykkedes i de sidste tre måneder af 2014 at formindske de røde tal på bundlinjen i forhold til samme periode i 2013. Til gengæld dykkede omsætningen.

Neptune Orient Lines måtte i fjerde kvartal af 2014 notere et underskud på 85,1 mio. dollar, hvilket var en fremgang var fra underskuddet på 137,2 mio. dollar i fjerde kvartal af 2013.

Det skriver Bloomberg News.

På toplinje må det Singapore-baserede rederi til gengæld notere en tilbagegang på knap 100 mio. dollar i forhold til 2013. I fjerde kvartal lød omsætningen således på lidt mere end 2,2 mia. dollar.

I regnskabet skriver selskabet dog, at dets containerrederi, APL, "leverer stærkt trods svære udfordringer". Det er også udtrykt ved, at driftsunderskuddet (EBIT) i den division faldt med 64 pct. til 37 mio. dollar i fjerde kvartal af 2014.

Ifølge Bloomberg News barsler APL med planer om at reducere sin flåde.

maersk drilling

kolding

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen