Berlingske Business

Maersk indgår aftale med russisk gigant

Maersk
Maersk Line skal transportere russisk aluminimum. Foto:

Danske Maersk Line skal i de næste tre år transportere aluminium og legeringer for den russiske gigant Rusal. Rusal er en af verdens førende producenter af aluminium.

Mens vestlige politiske ledere slås med den russiske præsident Putin indgår Maersk en lukrativ kontrakt med den gigantiske russiske aluminiums Rusal.
Det fremgå af en pressemeddelelse fra Maersk Line.

Rusal er verdens næststørste producent af aluminium med hovedkvarter i den russiske hovedstad Moskva og 61.000 ansatte over det meste af verden.

Aftalen går ud på, at Maersk skal transportere Rusals produkter rundt til det meste af verden. Det drejer sig først og fremmest om transport af aluminium og legeringer.

Mærsk

Og det er en ganske pæn ordre som Maersk Line har fået i hus. Den transporterede mængde kan komme op på omkring 10.000 containere per år og aftalen løber foreløbig i tre år med mulighed for forlængelse.

Maersk fremhæver i en kommentar, at aftalen er en vigtig milepæl op til virksomhedens 25 års jubilæum på det russiske marked til næste år.

Rederi

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen