Berlingske Business

Mærsk: Fragtraterne stiger efter fire uger med fald

Mærsk Olie Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil
ARKIVFOTO Foto:

Det brede rateindeks Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der dækker over spotpriserne på containerfragt fra Shanghai til en stribe destinationer verden over, stiger i denne uge - efter at være faldet gennem hele november.

Indekset stiger med 1,6 pct., viser data fra Shanghai Shipping Exchange, der opgør indekset.

I indekset vejer de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, er en dominerede spiller, 20 pct.

livsstil

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen